čtvrtek 24. dubna 2014

Čertův hrádek nebo Výrovka?

Klidně obojí! Je to totiž fajn výšlat z Olomučan po zelené, na který jsme se vydali v pondělí odpoledne. Samozřejmě až poté, co se koledníci vrátili z pomlázky. Opět jsem objevila další místo v okolí, kde jsem ještě nebyla.






Takto vypadal Čertův hrádek kdysi, dnes už je to jen pár kamenů a děr do země. Nicméně k hrádku se váže pěkná pověst, která se pirátům líbila, takže to měli i s pohádkou.



Jen je potřeba jim to řádně podat. A koho nezaujme pověst, určitě se mu naskytnou zajímavé výhledy na město.  Tohle je sice pohled na ne zrovna pěkné sídliště Písečná, ale holt i to k městu patří. A určitě doporučuji zajít si ještě kousek dál po zelené na Výrovu skálu. Jezdím kolem ní po silnici už pár let, ale nahoře jsem byla až teď. 






 Poslední úsek stezky na Výrovku je sice malinko náročnější pro menší děti, ale u nás to proběhlo hladce. Máme doma turistu, takže ujít pár kilometrů i v terénu pro něj není problém. Před námi nezůstane žádná díra či skála neprozkoumaná :-)




 Mně výšky vadí poměrně dost. Občas mě dokonce přemůže taková ta strnulost, že člověk není schopen udělat krok dál. Takže tohle pro mě byl opět nad výkon. Ta červená šmouha dole je auto na silnici. Místní určitě Výrovku dobře znají no a my, co jsme už taky místní se nestačíme divit, kolik krásných míst v blízkém okolí tu je.



No není tohle prostě paráda?

Foto © Barbora Grünwaldová  

Fotografie podléhají autorskému zákonu. 

4 komentáře:

  1. No je, taky to miluju. Krásné fotky, evidentně jste si vše parádně užili ;-). Fajn zbytek týdne i s víkendem...

    OdpovědětVymazat
  2. Barboro, víte, že na Čertově hrádku se vyskytuje květena v tomto kraji neobvyklá? Je to pozůstatek čilého obchodního a kočovného života na hrádku. Vyskytují se tam rostliny ze zaalpských krajin dovezené se senem pro koně, ale také druhy, dovezené a vysazené, které krášlily hradní zahrádku. Bohužel si už názvy těchto rostlin nepamatuju, byla jsem hrozně malá, když mi o tom tatínek vyprávěl.

    OdpovědětVymazat
  3. NÁDHERA!
    Skvělý balzám na můj dnešní "bolehlav".
    Baru, odpočívej a uzdrav se!

    OdpovědětVymazat
  4. je to paráda :-) a ty fotky jsou parádní- tebe bych potřebovala na výlety a dovolené, abychom to měli krásně zdokumentované :-)...a kluci jsou šikulky, že zvládají takhle turistiku :-) těším se na další cestovatelské fota :-) bára

    OdpovědětVymazat